Sociale alarmering & telecare

Op de UMO kan een grote verscheidenheid aan alarmeringsapparatuur aangesloten worden voor het oproepen en inschakelen van professionele hulpverleners of directe contacten uit het eigen netwerk van de cliënt.

Slimme sensoren kunnen daarnaast meer informatie verschaffen over de oorzaak van de hulpvraag, zoals valdetectie, inactiviteit, rookdetectie of dwaalgedrag.

Een overzicht van de gecertificeerde apparatuur wordt getoond in de UMO partner search.

E-health en medische metingen

E-health omvat het uitvoeren van diverse zorgdiensten op afstand, waaronder het verzamelen van de volgende medische metingen:

  • Gewicht
  • Temperatuur
  • Systolische en diastolische bloeddruk
  • Bloedsuikerspiegel
  • Longfunctie (COPD)
  • Hartfunctie (ECG, puls en verzadiging)
  • Gebruik van medicijnen

Door gebruik te maken van het E-health beheer is het mogelijk om de cliënt in de eigen woonomgeving op afstand intensiever te volgen en te begeleiden op het gebied van medisch herstel of chronisch ziektebeelden.

Preventie

Preventie – Early Indicators

Wie wil er niet oud worden in goede gezondheid? Wie wil niet zo lang mogelijk vitaal en actief blijven? Het zou mooi zijn als iedereen hiervoor een persoonlijke coach zou kunnen hebben om gezond ouder te worden. Iemand die merkt dat sommige dingen iets minder goed gaan sinds de laatste keer dat je contact hebt gehad en die voorstelt welke dingen wel of niet te doen om je gezondheid te ondersteunen.

Samen met onze klanten en partners ontwikkelt Verklizan het “Early Indicator” preventieprogramma om zorgcentrales en aangesloten organisaties in staat te stellen deze coaching voor actief en gezond ouder worden te verzorgen. Het programma bestaat uit een reeks van proactieve diensten, die gebaseerd zijn op innovatieve toepassingen van technologie en de inzet van bestaande middelen, zoals bijvoorbeeld de huistelefoon. Meer weten? Neem dan contact met ons op.

Mobiele alarmering

Zekerheid voor onderweg, dat biedt mobiele alarmering. Een mobiel apparaat met noodknop is in staat om altijd en overal hulp te vragen bij UMO meldcentrales. Met of zonder spraakverbinding.

De locatie(bepaling) van hulpvragers is cruciaal voor een efficiënte hulpopvolging. De UMO applicaties zijn voorzien van geïntegreerde navigatiekaarten, zodat de locatie van de hulpvrager nauwkeurig kan wordt weergegeven.

Een speciale zoek- en vindfunctie biedt de meldkamer tevens de mogelijkheid om een persoon op aanvraag te traceren. Bijvoorbeeld wanneer een cliënt op reis is en zijn medicatie is vergeten mee te nemen.

Call center

Deze aanvullende UMO module biedt een reeks aan tools om ook elk type belservice te kunnen beheren, uitgerust met de juiste instelbare scripts, procedures en documenten, zodat de centralist de klant goed geïnformeerd te woord kan staan.

Loneworker

et gebruik van de Loneworker dienst beschermt werknemers die individueel werken in potentieel gevaarlijke of afgelegen (werk)omgevingen.

Voorbeelden hiervan zijn:

  • Hulpverleners
  • Vrijwilligers
  • Maatschappelijk werkers

Deze “Loneworkers” worden beschermd door hun welbevinden te delen met het UMO-platform. Alvorens een activiteit te starten, activeert de Loneworker een sessie op het UMO platform via SMS of spraakoproep. De Loneworker geeft een schatting van de duur van de activiteit. Als de Loneworker niet heeft bevestigd dat de activiteit binnen de vooraf ingestelde duur is voltooid en niet reageert op een automatische herinnering, wordt er een alarm gegenereerd naar de UMO meldkamer. [ Meer ]

De Loneworker service kan worden gebruikt via een standaard mobiele telefoon of door een specifiek mobiel apparaat met extra GPS functie, waardoor deze kwetsbare medewerkers ook te lokaliseren zijn.

Een overzicht van de gecertificeerde apparatuur wordt getoond in de UMO partner search

Beeldcommunicatie

Het gebruik van beeldcommunicatie is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven.

Met behulp van een PC, TV, mobiele telefoon of tablet is het mogelijk om met de UMO een videogesprek op te zetten met de aangewezen online coach of specialist en dient als ondersteuning voor de eHealth of preventieve diensten om mensen thuis beter en efficiënter te kunnen begeleiden.

Leefstijlmonitoring

Door het op afstand vastleggen van gedrag- en leefpatronen kunnen afwijkingen van het gebruikelijke leefpatroon geconstateerd worden. Zo kunnen vroegtijdig verslechteringen in de gezondheidstoestand van de cliënt gesignaleerd worden, zonder dat men zelf een alarmmelding of een hulpoproep maakt.

In de UMO kunnen diverse preventieve grenswaarden worden ingesteld, zodat de begeleider in de zorgcentrale pas gewaarschuwd wordt als deze waarden worden overschreden.

Welzijnsondersteuning

Binnen het UMO-platform kunnen proactieve acties worden ingesteld met behulp van de Agenda of Wellbeing applicatie. Activiteiten van de geselecteerde klanten worden dan dagelijks automatisch door de UMO voorbereid, zodat centralisten deze vanuit een overzichtelijk dashboard geregistreerd kunnen uitvoeren.

Meerdere terugkerende activiteiten kunnen worden ingepland, zoals een verjaardagsgroet, herinnering medicatie-inname of aanpak van sociaal isolement.

Eenzaamheid is een groeiend probleem mede door de vergrijzing. Onderzoek heeft aangetoond dat het actief benaderen van deze mensen belangrijke resultaten kan opleveren voor hun welzijn.

History Image

Digitale sleutel

Met de module ‘digitale sleutel’ kunnen geregistreerde hulpverleners, de voordeur van de cliënt openen met behulp van een mobiele telefoon, waarbij de woning is uitgerust met een elektronisch ontgrendelingsmechanisme. Alle acties worden centraal geregistreerd via de Audit-trail in het UMO-platform en deze kunnen vervolgens (automatisch) worden gerapporteerd.

Loading